RIDPASSET PÅ RAINBOW

Hej!
jag har heelt glömt bort att berätta om ridpasset i onsdags!
Jag hade iallafall Rainbow :D en liten busponny, eller ah liten och liten,
dponny men ändå.. :)
det var då WE vecka, så alla får ju inte plats på banan samtidigt så man fick rida fram oså i hagen ovanför ridbanan, så där stannade han ibland och ville verkligen inte gå framåt! Lät honom springa på lite i galloppen några gånger också så han sprang av lite av hans energi, men det hjälpte inte ändå haha!
Sen inne på banan då så först när jag fattade vänstergallop, fick han korsgallop vilket hände typ 2 ggr, sedan fick han rätt, så bytte vi varv och galloperade höger gallop med då, där gick det bättre.
 
Vi var 3 på banan då så när hon innan mig höll på att rida banan så fick Rainbow ett ''litet'' ryck, och började bocka,stegra,bocka, dra ner huvudet och snurra runt samtidigt... men pro som man är så ramlade jag inte av vilket var lite konstigt, han bockar väldigt högt också haha :)
efter det så ville han knappt trava ens? skit seg blev han men sen väl på banan gick det skiitbra! han var jätteduktigt! det va: tunnor man skulle rida i en 8a, slalom, bro, flytta burkar, ett litet hinder, plinga klockan - rygga ut, lyfta på en kanna. tror det va allt.
Han skötte sig jättebra där iallafall!
ska ha han nästa onsdag med, han är till salu också för er som är sugna på en busig d ponny! :) bäst är han!

Kommentarer
Postat av: Tove

så söt häst!!

2012-09-09 @ 11:30:50
URL: http://tovesblogg.devote.se
Postat av: Fannie

hehe :D

2012-09-09 @ 12:22:29
URL: http://ffanniejonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0